Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.

"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).

  • Concluziile studiului rezultat în urma consultării publice privind rolul temelor pentru acasă

    Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat în perioada 7 - 20 noiembrie 2017 o consultare publică, la nivel național, privind rolul temelor pentru acasă. Au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% - mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.   Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare. Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala

    TEMELE-PENTRU-ACASA_sinteza_final-2
    Raport_Teme-acasa_final
  • Procedura- RED

    Procedura- RED
  • Proiectul strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED)

    55.000 de profesori vor fi abilitați curricular în următorii patru ani, în cel mai mare și important proiect de profil: „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED)

    Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, și ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica, au semnat marți, 14 noiembrie, la Palatul Parlamentului, contractul de finanțare privind derularea proiectului strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED). Proiectul, al cărui obiectiv este abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, se va derula în perioada 2017-2021 și are un buget de aproximativ 42 milioane de euro.

    „Este un proiect ambițios și absolut necesar pentru sistemul de învățământ din România, întrucât a fost aprobat un nou curriculum atât pentru învățământul primar, cât și pentru cel gimnazial, acesta din urmă fiind în curs de implementare. Proiectul atinge toate elementele necesare formării pentru un act de predare de calitate din perspectiva profesorului”, a declarat ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop.

    Veștile bune pentru finanțarea sectorului de educație urmează și în luna decembrie, când Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene va lansa finanțări de peste 370 milioane de euro, cu accent pe burse doctorale, A doua șansă pentru tineri și acordarea de subvenții pentru studenții din categoriile dezavantajate”, a declarat Marius Nica, ministrul delegat pentru fonduri europene.

    Proiectul lansat de Ministerul Educației este o picătură în oceanul de nevoi pe care le generează sistemul de educație. Sper ca în continuarea acestui demers să existe abordări și dezbateri care să se concentreze pe conținuturile din curriculumul național, întrucât acesta trebuie adaptat la specificul, profilul și așteptările elevilor de astăzi”, a punctat Ecaterina Andronescu, președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Senatul României.

    Întoarcerea spre studiu și formare este o condiție esențială în activitatea cadrelor didactice. CRED este un proiect provocator care pornește sub auspicii favorabile. Am încredere că va fi dus la bun sfârșit și că rezultatele vor aduce plusvaloare”, a conchis Camelia Gavrilă, președintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaților.

    Pentru a asigura acoperire națională, CRED beneficiază de un parteneriat activ la nivel local: 3 inspectorate școlare județene (Bihor, Iași și București) și 8 Case ale Corpului Didactic (Botoșani, Brașov, București, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman și Timiș). 

    Pentru desfășurarea activităților de formare vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate județele și în Capitală. Numărul total de ore de formare la nivel național este de 330.000, implicând aportul a 900 de formatori. Toți cei 55.000 de participanți la cursurile de formare vor primi o subvenție în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.

    În primele luni ale proiectului va fi facilitată în rândul decidenților și partenerilor educaționali abordarea curriculară unitară și coerentă, centrată pe competențe, cu scopul de a asigura oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegrați în programe de tip „A doua șansă”. Totodată, prin intermediul activităților incluse în CRED, se are în vedere creșterea calității și relevanței educației în școlile aflate în zone cu populație vulnerabilă, ținta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învățământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative si motivationale, pentru cel puțin 2.500 de elevi.

    De asemenea, proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” reprezintă o intervenție sistemică destinată prevenirii fenomenului de părăsire timpurie a școlii prin măsuri care să susțină aplicarea inovativă și sustenabilă a noului curriculum național și creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul primar și gimnazial.

    Conferința de lansare, organizată de Ministerul Educației Naționale în colaborare cu Institutul de Științe ale Educației, a reunit peste 500 de participanți: cadre didactice, reprezentanți ai partenerilor de dialog social (sindicate, asociații ale elevilor, părinților etc.), șefi ai inspectoratelor școlare județene și directori ai caselor corpului didactic (CCD), precum și reprezentanți ai Guvernului și Parlamentului României.

  • RESURSE ȘI CURSURI ONLINE PENTRU PROFESORII DE LIMBA ENGLEZĂ

    useful website for the EFL classes

    https://www.futurelearn.com/courses/english-language-teaching

  • Concurs

    ConcursConcurs Vrânceanu Procopiu

  • ANUNȚ_Concursul județean de matematică, cu participare internațională, Călărași - Silistra

         Sâmbătă, 11 noiembrie, se va desfășura la Călărași, Concursul județean de matematică, cu participare internaționlă, Călărași - Silistra. La concurs participă elevii de la specializarea matematică - informatică de la liceele din județul Călărași și din orașul Silistra. Concursul are loc la Școala Gimnazială „Carol I” în intervalul orar 9-12. Festivitatea de premiere va avea loc în sala de conferințe a Hotelului Călărași la ora 15,30 . Elevii participanți și membrii comisie sunt invitați să participe la festivitate. 
    Inspector școlar,
    prof. Gheorghe Stoianovici
  • Rețele de resurse educaționale deschise (RED), înființate la nivelul inspectoratelor școlare județene

    Rețele de resurse educaționale deschise (RED), înființate la nivelul inspectoratelor școlare județene

    În acord cu directivele Comisiei Europene și cu linia strategică din Agenda Digitală a României privind utilizarea TIC în cadrul procesului de învățare (resurse educaționale deschise/RED şi Web 2.0), inspectoratele școlare județene, la solicitarea Ministerului Educațiiei Naționale (MEN), vor dezvolta pe site-urile proprii un spațiu de organizare a resurselor educaționale deschise, elaborate de cadrele didactice din fiecare județ. În acest sens, MEN recomandă o structură de conținut unitară, organizată pe niveluri de învățământ/clase și arii curriculare/discipline de studiu. În funcție de complexitatea și varietatea resurselor, acestea pot fi structurate și pe alte tipologii (ex. curriculare/extracurriculare). Termenul dezirabil de implementare este luna noiembrie 2017.

    Resursele educaționale deschise sunt mijloace de învățare adaptate la nevoile specifice ale procesului instructiv-educativ, disponibile gratuit. Din această categorie fac parte diferite tipuri de materiale de învățare, suporturi de curs, proiecte, experimente și demonstrații, dar și programe școlare, ghiduri pentru profesori sau alte materiale educaționale (articole, module, prezentări ce acoperă atât sfera curriculară, cât și cea extracurriculară etc.).

    Cadrele didactice pot propune materiale educaționale proprii, în format electronic, cu respectarea legislației în vigoare privind proprietatea intelectuală/dreptul de autor.

    Evaluarea și selecția resurselor se desfășoară la nivelul inspectoratelor școlare, în consiliile consultative de specialitate. Procesul de evaluare și selecție a resurselor educaționale deschise se va derula cu ritmicitate, cel puțin o dată pe lună, în funcție și de frecvența și numărul materialelor educaționale depuse.

    O structură unitară de organizare va permite ulterior integrarea colecțiilor de resurse din fiecare județ în Biblioteca Școlară Virtuală, a cărei realizare Ministerul Educației și-a asumat-o până la finalul actualului exercițiu de finanțare din fonduri europene (2014-2020), alături de Platforma Școlară de e-learning.

    Nota Ministerului Educației Naționale privind crearea rețelei de resurse educaționale deschise în cadrul inspectoratelor școlare județene

    La solicitarea Ministerului Educației, inspectoratele școlare județene vor dezvolta pe site-urile proprii un spațiu de organizare a resurselor educaționale deschise, elaborate de cadrele didactice din județ.

    În acest sens, MEN recomandă o structură de conținut unitară, organizată pe niveluri de învățământ/clase și arii curriculare/discipline de studiu. În funcție de complexitatea și varietatea resurselor, acestea pot fi structurate și pe alte tipologii (ex. curriculare/extracurriculare). Termenul dezirabil de implementare este luna noiembrie 2017.

    Resursele educaționale deschise sunt mijloace de învățare adaptate la nevoile specifice ale procesului instructiv-educativ, disponibile gratuit. Din această categorie fac parte diferite tipuri de materiale de învățare, suporturi de curs, proiecte, experimente și demonstrații, dar și programe școlare, ghiduri pentru profesori sau alte materiale educaționale (articole, module, prezentări ce acoperă atât sfera curriculară, cât și cea extracurriculară etc.).

    Cadrele didactice pot propune materiale educaționale proprii, în format electronic, cu respectarea legislației în vigoare privind proprietatea intelectuală/dreptul de autor.

    Detalii găsiți în documentele atașate.

  • Modele de subiecte _BACALAUREAT_2018

    Elevii de clasa a XII-a care vor participa în anul 2018  examenul național de Bacalaureat au la dispoziție, începând de miercuri, 1 noiembrie, modele de subiecte în vederea pregătirii celor două examene. Elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), modelele de subiecte sunt disponibile pe site-ul subiecte2018.edu.ro.

    Modelele orientative de subiecte/biletele de examen/pachetele de fișiere pentru Bacalaureat 2018 au fost concepute în concordanţă cu programele în vigoare ale examenului, astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea de analiză, de sinteză, de generalizare şi de abstractizare a candidaților. De asemenea, vizează cuprinderea echilibrată a materiei studiate, solicitându-se demonstrarea competenţelor prevăzute în programele de examen, respectiv încadrarea în timpul prevăzut de metodologie pentru rezolvarea sarcinilor de lucru. Comparativ cu anul 2017 nu au fost operate modificări în structura subiectelor.

  • CERC BIOLOGIE- 2017-2018

    CERC BIOLOGIE-  2017-2018
  • Metodisti 2017-2018

    Metodisti   2017-2018
  • STRATEGII MEN

  • Lista disciplinelor la care se susţin lucrari de evaluare semestriala (teze) in anul scolar 2017-2018

    Lista disciplinelor la care se susţin lucrari de evaluare semestriala (teze) in anul scolar 2017-2018
  • Cercuri pedagogice semestrul I,an școlar 2017-2018

    cercuri pedagogice chimie, sem.I an școlar 2017-2018

     

    Cercuri pedagogice fizică semestrul I , an școlar 2017-2018

  • Strategia MEN pentru dezvoltarea invățământului -2017-2020

    Strategia MEN pentru dezvoltarea învățământului-2017-2020
  • Lista auxiliarelor didactice care au obținut acordul MEN pentru utilizare extinsă la clasă

    Lista auxiliarelor didactice care au obținut acordul MEN pentru utilizare extinsă la clasă.
  • METODOLOGIE ADMITERE ÎN LICEU – 2018

     

      Ordin MEN nr. 4794 din 31.08.2017 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2018-2019

     

  • METODOLOGIE BACALAUREAT – 2018

  • DOCUMENTE CONSFATUIRI JUUDETENE DISCIPLINA RELIGIE

    DOCUMENTE CONSFATUIRI JUUDETENE DISCIPLINA RELIGIE

  • CONSILIUL CONSULTATIV AL DISCIPLINEI RELIGIE 2018 - 2019

    CONSILIUL CONSULTATIV AL DISCIPLINEI RELIGIE

  • MODELE DE BUNĂ PRACTICĂ PENTRU PROFESORII DE LIMBA ENGLEZĂ

    http://ngl.cengage.com/infocus/index.php/2017/08/25/listen-maximizing-audio-scripts/