Florentina Ciutacu – clasa a XI-a B – Liceul Danubius - Președinta Consiliului Școlar al Elevilor @ Danubius
"Stars of Tomorrow", pentru mine, nu reprezintă un simplu concurs, un show al talentelor. Reprezintă o provocare pe care mi-am asumat-o și pe care vreau să o duc la bun sfarșit, alaturi de membrii echipei. Acest proiect a inceput ca un vis. Acum, când avem toate ingrendientele pe tavă: participanți, sala «Barbu Știrbei», oameni de încredere, premii, sponsori, parteneri media, juriu, acest vis devine o realizare care reprezintă încununarea efortului, timpului dedicat, goanei dupa sponsori, nervilor puși la încercare, interacțiunii cu oameni importanți, socializării, răspunderilor mari, grijilor, poate chiar și nopților nedormite și orelor în care te gandesti doar "o să iasă?".
Un astfel de proiect, realizat de tineri pentru tineri, este o adevarată bătaie de cap, dar la sfârșit, un adevarat deliciu cu care să te mândrești toată viața. Obstacole au fost, în orice situație întâlnești obstacole, de exemplu: am căutat sponsori, iar unii ai refuzat, alții au dat uitării, nu știam ce premii să dăm, cum să le dăm. Știu că am trăit o clipă în care m-am intrebat: "eu vreau să vorbesc pentru sponsori, dar ce le zic, cum le zic, mă vor asculta?" Și totuși am reușit. Pentru mine, acest proiect reprezintă o provocare pe care vreau să o depășesc cu bine și cu care să mă mândresc, bineînteles, alături de toți colegii din echipă!
Alexandra Tuță – clasa a XI-a D - Colegiul Național «Barbu Știrbei» - Președinta Consiliului Școlar al Elevilor @ CNBS și a Consiliului Județean al Elevilor Călărași
“Stars of Tomorrow” a reprezentat o experiență unică, o experiență de care sunt mândră, cu atât mai mult cu cât propunerea a venit într-un moment în care simțeam nevoia unei colaborari pline de provocări, unei colaborări cu oameni minunați, cu tineri cu initiațivă, creativitate și dorință de a transforma o idee într-un proiect temerar și complex, care să se adreseze tinerelor talente călărășene. Mă bucur că am avut oportunitatea de a fi unul dintre protagoniștii acestei povești, care m-a ajutat să cunosc oameni deosebiți, să lucrez în echipă, să schimb gânduri și perspective, să lucrez în mod direct cu “micii” artiști ai Municipiului Călărași (veți vedea marți, 15 martie, că vârsta nu este un criteriu pentru a avea valoare) și, nu în ultimul rând, să fundamentez prietenii pe plan îndelungat, întrucât, de la simpli colegi, am ajuns prieteni și cred că acesta este unul dintre obiectivele cele mai de preț ale unui astfel de demers. Aș dori, în acest sens, să mulțumesc în numele Colegiului Național «Barbu Știrbei» Liceului «Danubius» pentru temerara lor inițiativă, pentru că s-au gândit la noi și la elevii noștri, elevi care au acceptat cu sufletul deschis propunerea și care, timp de 4 săptămâni, s-au pregatit intens pentru ca pe 15 martie să surprindă prin talentul, spiritul efervescent și spontaneitatea lor publicul călărășean! Sunt sigură că toți elevii participanți vor încanta audienta prin prisma interpretarilor lor, sunt sigură că energia, dedicarea și dragostea pentru frumos și pentru performanță vor fi resimțite de fiecare dintre spectatori și sper ca acest show «organizat de tineri pentru tineri», caci acesta a devenit motto-ul nostru, să culmineze printr-o muncă de echipă la fel de susținută și printr-o comunicare eficientă, care să garanteze încă din primele clipe succesul! In final, pot spune doar că îmi va fi dor de toate momentele care se ascund în spatele organizării unui eveniment de proporții, însă sunt convinsă că vor urma, în curând, alte proiecte care să promită, așa cum cu siguranță este și «Stars of Tomorrow»!
Daniela Ion – clasa a XI-a A – Liceul Danubius
Nici nu știu cu ce sa încep. Am atâtea lucruri de spus. In primul rând, vreau sa imi exprim recunoștința fata de trainerii programului, pentru ca mi-au creat oportunitatea de a face parte din marea familie LMT, care mi-a fost mai mult decât casă, a reprezentat una dintre cele mai puternice contribuții la procesul meu de maturizare, am învățat multe lucruri ce mă vor ajuta in viitor și mă simt mândra că fac parte din acest proiect.
"The stars of tomorrow " pot să spun că a fost până în momentul de față cea mai grea și complexa experiență prin care am trecut, am avut parte de momente plăcute dar in același timp tensionate. Am realizat că, dacă iți dorești cu adevărat să faci ceva, nimic nu iți poate sta în cale. Daca vrei cu adevărat nici vârsta, nici statutul social si nici pregătirea școlară sau profesională nu reprezintă un impediment. Aștept cu nerăbdare ziua in care se va desfășura concursul. La început nu am crezut că vom fi capabili să realizăm un asemenea concurs, însă am fost surprinsă plăcut când totul a început să prindă formă. Sunt nespus de fericită și mă bucur că am avut în echipă niște oameni nemaipomeniți. Sper să țin legătura cu toți. Peste câțiva ani îmi voi aminti prima experiența în care, alături de colegii mei, am putut realiza ceva semnificativ. Le mulțumesc tuturor participanților, fără de care concursul nu însemna nimic, și le transmit că și noi susținem tinerele talente. Voi povesti tuturor despre "Danubius", liceul in care dorintele devin realitate .. Si despre minunații profesori si elevi cu care am interacționat. Nu voi uita niciodata. Va mulțumesc!
Andreea Coman – clasa a XI-a B – Liceul Danubius
Pentru mine, acest proiect reprezintă o provocare, cea mai mare de pana acum, deoarece nu este ușor. Proiectul reprezintă totodată și o modalitate de a deveni mai responsabili, învățam să lucrăm în echipa, să fim uniți, fiindca asta conteaza foarte mult. Pentru mine a insemnat mai ales o modalitate de promovare a unor oameni minunați...comori ascunse de ochii publicului lacom dupa valori adevarate...o modalitate prin care scoatem din anonimat copii fantastici. De multe ori ne intrebam daca putem duce aceasta responsabilitate pana la capat...daca nu ne-am bagat in ceva imposibil...daca vom avea ce sa aratam publicului si sa ii facem sa spuna ca acest spectacol chiar merita. In cele din urma ne bucuram ca am ajuns aici si numaram zilele pana la demonstrarea succesului nostru, si a talentelor unor suflete pe cat de tinere si frumoase pe atat de pretioase.
Alexandra Medeșan – clasa a XI-a B – Liceul Danubius
'STARS OF TOMORROW' a constat în cunoașterea unui nou univers, total diferit de cel în care eram obișnuită. Acest univers nou este construit din tineri cu inițiativă, tineri care văd dincolo de granițele lumii noastre. Am învățat și simțit cum întemeierea unui proiect atât de complex este mult mai mult decât organizare, ci muncă în echipă. 'STARS OF TOMORROW' a însemnat educare de sine, cunoaștere, deschidere și consolidarea unor noi țeluri.
Cristian Panait - clasa a XI-a C - Liceul Danubius
Pentru mine, proiectul “Stars of Tomorrow” a fost mai mult o experienta, o incercare de a vedea ce inseamna sa fii cu adevarat responsabil de activitatile pe care îți propui sa le realizezi, nu m-a interesat rezultatul final, fie acesta succes sau esec, am voit sa urmaresc toate problemele si sa caut solutii pentru rezolvarea lor, participand activ in acest proiect, a fost o experienta care mă va ajuta să determin mai ușor problemele pe care le voi întâlni în viitoarele proiecte și de altfel să vin cu rezolvări pentru ele.
Proiectul «STARS OF TOMORROW» reprezintă unul dintre cele 4 proiecte inițiate de elevii liceului Danubius în cadrul Programului Educațional în Arta de a Conduce « Liderii Mileniului Trei », program organizat deAsociația Clubul Liderii Mileniului Trei, coordonat de Marian Staș și finanțat de compania Tenaris Silcotub.
Cei doi traineri din Liceul Danubius, eleva Mocanu Simona și prof. Dumitrel Toma, le mulțumesc tuturor membrilor comunității care au răspuns inițiativelor tinerilor, care s-au lăsat antrenați în aspirațiile lor, care au contribuit concret la realizarea acestor proiecte.
Proiectul «Stars of Tomorrow» a implicat numeroși prieteni ai elevilor, de la nivelul Centrului Cultural (director Alina Jipa) și Inspectoratului Scolar Județean (inspector Magdalena Tuță), din mass-media (Cu lumea-n cap prin Călărași, CESCUJUR, Realitatea din Călărași, Dumitrescu Radu), sau din mediul de afaceri (Miraj Parfumerie, Briliant, Familly Road, Izocon, Class Caffe, Magazinul Imd, Florăria Iris, Florăria Insieme). Tuturor le suntem recunoscători pentru susținerea generoasă, fără de care elevii ar fi zburat cu aripile tăiate. Textele copiilor, prezentate mai sus, dovedesc importanța acestui proiect și încărcătura de dăruire și emoție pe care au investit-o în el.
Îi remarcăm în mod special pe participanții la acest eveniment, elevii creatori, artiști, pasionați de propria dezvoltare, dar și interesați să valorifice oportunități de imagine și promovare în comunitate. Acești elevi, care provin din 3 licee călărășene ( Colegiul Național Barbu Știrbei, Colegiul Tehnic Ștefan Bănulescu și Liceul "Danubius"), vor concura în cadrul probelor de Desen, Poezie, Muzică și Dans.
15:20 - 16:00 Poezie
1. Elisa Cristea – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
2. Ghionoiu Mihaela – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
3. Marina Enache – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
4. Alexandru Codarcea – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
5. Zeciu Elena – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
6. Alina Dobre – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
16:10-17:00 Dans
1. Borcea Alina-Botaru Catalin Florian – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
2. Valeria Andronescu – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
3.Dragusi Denisa-Alexandra Ciocoiu - Liceul Danubius
4.Alecu Alexandra, Mihai Valerian, Enciu Miruna, Stoiciu Alexandra – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
5. Nedelciu Adina – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
6. Nicolae Luca – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
7.Marcu Daniela Nicoleta – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
8.Alina si Mirela Bogdanovici, Bianca Radu – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
17:15-18:40 Muzica(Canto)
1. Dima Antonela – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
2.Mihai Gabriel - Liceul Danubius
3. Impact – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
4.Amzaru Gabriela – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
5. Roberta Andronache - Liceul Danubius
6.Karla Matei – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
7. Barbu Stefania – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
8.Alexandra Ciocoiu - Liceul Danubius
9. Denisa Parvu – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
10. Danciu Andreea - Liceul Danubius
11. Mirela Bogdanovici – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
12. Mirela Oprea - Liceul Danubius
13. Ana Banica – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
14. Gabriela Stan – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
1) Desen
1. Roberta Andronache - Liceul Danubius
2. Adrian Drăgan - Liceul Danubius
3. Alexandru Andrei – Liceul Danubius
4. Alina Bogdanovici – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
5. Mirela Bogdanovici – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
6. Geanina Colceag – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
7. Anca Radu – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
8. Mariana Lica – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
9. Emanuel Raiu – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
10. Daniela Donciu – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
11. Miruna Dobre – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
12. Denisa Parvu – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
13. Ruxandra Groapa – Colegiul Național “Barbu Știrbei”
14. Zavalan Cristina – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
15. Toma Olguța – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
16. Alin Barbu – Colegiul Tehnic "Ștefan Bănulescu"
Reînnoim invitația, adresată tuturor, de a le fi alături marți, 15 martie, începând cu ora 15, în sala « Barbu Știrbei » din cadrul Centrului Cultural Călărași. Alături de tinerele talente care își doresc să debuteze în fața unor public numeros, alături de Elena Ionescu, prezentatoarea acestui eveniment, alături de membrii juriilor, profesori și elevi interesați de cultivarea și recunoașterea talentelor locale, vom fi martorii emoționați ai unui spectacol organizat de tineri, cei mai iubiți dintre pământeni, pentru tineri.
Vineri, 9 octombrie 2015, s-au desfășurat la Călărași activitățile proiectului partenerial "Memoria culpei", proiect inițiat pentru a marca Ziua Națională de Comemorare a Holocaustului.
Deși implicarea orașului Călărași în problematica Holocaustului nu este foarte bine cunoscută pe plan local, acesta are o contribuție specială, remarcabilă, evreii aduși aici cu unul dintre cele două trenuri plecate din Iași, în urma Pogromului de la Iași, fiind protejați de comunitatea evreiască locală, dar și de cea din București. Este o poveste cu final fericit, având în vedere că la Călărași nu s-au înregistrat atrocități sau atitudini ostile comunității evreiești. Totuși, realitățile care privesc Trenul Morții sunt cutremurătoare. Povestea Trenului Morții este prezentată în filmul realizat de Liceul "Danubius". Prezentarea acestor realități istorice poate reprezenta preambulul pentru un viitor proiect comunitar, care să permită construirea în Călărași a unui Memorial al Holocaustului.
Invitată specială la aceste evenimente a fost doamna Camelia Moise, regizoarea filmului "Mărturii din lagărele morții: Auschwitz, Treblinka, Majdanek si Bialystok", domnia sa acceptând să participe la o secvență de educație non-formală, sub forma conferinței de presă, elevii putându-i adresa întrebări despre realitățile Holocaustului, dar și despre procesul realizării filmului.
Proiectul partenerial a beneficiat de susținerea școlilor și liceelor participante, dar mai ales de ajutorul oferit de Primăria Călărași, activitățile în plen fiind organizate în Sala de Ședințe a Consiliului Local, dar și de Muzeul Municipal Călărași, gazda atelierelor artistice organizate cu această ocazie.
Elevii implicați au participat și la o campanie de informare publică, în fața elevilor din cadrul Școlii Gimnaziale "Carol I" Călărași, sub coordonarea domnului prof. Marin Neață - Directorul școlii, dar și cu susținerea ad-hoc a domnului Bogdan Bogatu - profesor de istorie.
Alături de elevi și profesori s-a aflat și doamna prof.Magdalena Tuță - inspector școlar pentru istorie și științe socio-umane în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Călărași.
La activități au fost prezenți 170 de elevi din instituțiile școlare partenere, sub îndrumarea directorilor și profesorilor participanți:
Liceul “Danubius” Călărași – Director-prof. Constantin Croitoru, Director adjunct-prof. Adrian Popescu, coordonator prof.Dumitrel Toma
Liceul Tehnologic “Dan Mateescu” Călărași – coordonator - prof. Ancuța Abele, prof. Amalia Marin
Școala Gimnazială “Iancu Rosetti” Roseți – prof. Liliana Gheorghe
Școala Gimnazială nr. 1 Jegălia –prof. Cristina Dumitru
Școala Gimnazială nr. 8 Mircea Vodă Călărași – prof. Nicolae Filip
Școala Gimnazială nr. 1 Nicolae Bălcescu – Director-Marcela Stanciu, prof.Cristina Chesaru, prof.Dănuleasa Alexandra
Școala Gimnazială "Carol I" Călărași - Director-prof.Marin Neață, prof. Bogdan Bogatu
În pregătirea acestei zile comemorative, școlile și liceele partenere au realizat scurte filme cu tematică asociată Holocaustului.
Vezi Proiectul partenerial "Memoria Culpei"
Vizionează playlistul cu filmele realizate în cadrul proiectului:
Filmele realizate de Liceul "Danubius" Călărași
Varianta completă
Varianta Trailer
Toate activitățile au fost filmate de Alexandru Botezatu, freelancer în presa călărășeană, produsul realizat de el putând fi urmărit mai jos.
Activitățile proiectului au fost promovate și prin articolele semnate de doamna Camelia Moise, aceasta punând în lumină povestea gării Călărași, dar și valorificând experiența prezenței în fața elevilor pentru a transmite câteva lecții de comunicare, utile tuturor.
"Gările poartă cu ele trenuri întregi de… amintiri. Revederi și despărțiri, temeri, bagaje cât să cari o viață. Gările marilor orașe au povești scrobite, mai parfumate, de budoar, cu multe scrisori trimise de-o parte și de alta sau, mai urât mirositoare, a boală și prăpăd, din timpul războaielor. Gările mici însă, de orașe mai în devenire, au altfel de povești… dar la fel de încărcate și încercate de istorie! Îmi spunea bunica despre poveștile ce se scriau în fața ochilor ei de copilă, când își conducea iubitul la armată, de pe vremea când vedea în gară fruntași de sate ce ad hoc s-au numit chiaburi și dușmani de clasă și care nu s-au mai întors acasă, că și-au dat sufletul pe la canal. I-a văzut cu lanţuri legate de mâini şi de picioare, călcând mărunt mărunt, până oprea trenul, să-i ducă fie la Sighet, la Poarta Albă și oriunde… Și bunicii mele, altcineva îi povestise că, în urmă cu câțiva ani văzuse alte grozăvii, într-o altă gară. O gară ce astăzi nu mai amintește cu nimic de evenimentele petrecute acum 74 de ani. Gara din Călărași." Citește mai departe în www.rnews.ro
"Nu se poate spune că există o singură manieră corectă de a comunica. Stilul nostru personal vorbește însă, poate, mai mult decât toate cuvintele pe care le-am putea folosi. Fără să realizăm că astfel stau lucrurile, mulţi tind să caute ce e rău în ceea ce fac, fie ei înșiși, fie ceilalți, și nu să se concentreze asupra lucrurilor bune care îi caracterizează și care pot vorbi cel mai bine despre cine sunt ei... Am avut ocazia de a comunica lucruri importante, la un eveniment petrecut recent. Ziua Națională de Comemorare a Holocaustului este un eveniment național ținut pe 9 octombrie în România, dedicat comemorării victimelor Holocaustului. Am realizat un film cu acest subiect, ce a fost difuzat în fața mai multor copii ce învață în licee aflate în Călărași. După film, hai la povești!" Citește mai departe în www.gandesteiute.ro
Albumul foto poate fi vizionat mai jos
Ziua Nationala de Comemorare a Holocaustului
Afișul proiectului
- See more at: http://dumitreltoma.ro/index.php/educatie/183-trenul-mortii-a-oprit-la-noi-in-oras-memoria-culpei#sthash.zk2ytBht.dpuf
Vineri, 13 Mai 2016, comuna Valcelele a fost gazda unei delegatii din comuna Calfa, raion Anenii Noi din Republica Moldova.
Scopul vizitei a fost de informare si cunoastere reciproca in vederea infratirii celor doua comune. Oaspetii basarabeni au fost intampinati de reprezentantii Primariei Valcelele impreuna cu Domnul Deputat Vasile Iliuta, dar si de colectivul de cadre didactice al Scolii Gimnaziale "Florenta Albu".
Delegatia de peste Prut a fost condusa de primarul comunei Calfa, Ludmila Ceaglic care a venit insotita de Directorul Gimnaziului "Visegard" Calfa dar si de alte oficialitati.
Elevii Scolii Gimnaziale "Florenta Albu" i-au intampinat pe oaspeti cu paine si sare dar si cu un frumos program artistic.
Liceul Teoretic Mihai Eminescu – Călărași str. Prelungirea București, numărul 8-12.
Telefon: 0242333553
Nivel – Liceal
Cadre didactice implicate: Bornea Cristina, Costache Nela, Crețu Florentina, Dăscălița Liliana, Felea Mihaela, Perpelea Daniela, Tudone Mirela, Oprea Maria, Paraschiv Anicuța, Captariu Rodica, Popa Camelia, Ivan Doina, Antonachi Ștefania.
Coordonator proiect: Felea Mihaela, consilier educativ
Titlul activității: O săptămână de IMPACT!
Domeniul – Cetățenie democratică și responsabilitate socială
Parteneri: Fundația Noi Orizonturi prin Clubul IMPACT LTME Călărași
Scopul proiectului: Organizarea, în perioada 18-22 aprilie, a unui set de activități de educație nonformală coerente și sistematizate, dedicate elevilor din ciclul primar și gimnazial, care să implice elevi și cadre didactice deopotrivă, printr-un schimb de experiență benefic de ambele părți. Astfel, membri IMPACT vor promova modelul de educație IMPACT, dezvoltându-și în același timp abilități de facilitatori, creând astfel conexiuni între ciclurile primar – gimnazial și liceal.
Obiectivele proiectului:
O1 – antrenarea unui număr de cadre didactice (învățători) și de elevi în activitățile proiectate;
O2 – crearea unor legături între ciclurile primar – gimnazial – liceal;
O3 – promovarea valorilor IMPACT în comunitate
O4 – demonstrarea beneficiilor educației nonformale;
O5 – cunoașterea a cât mai multe jocuri și povestiri (de către membri IMPACT);
O6 - Accesul la o educație de calitate;
Număr de elevi participanți – 33 membri IMPACT;
- 18 voluntari liceeni;
- 149 elevi din ciclul primar;
- 87 elevi din ciclul gimnazial;
Durata 18 – 22 aprilie, Liceul Teoretic „ Mihai Eminescu” - Călărași
Descrierea activității. Pe parcursul anilor în care a fost implementat proiectul , Școala Altfel – Să știi mai multe, să fii mai bun! – am constatat o multitudine de activități, mai mult sau mai puțin sistematizate ( elevi implicați în mai multe proiecte în același timp sau profesori fără activități – elevi). Proiectul nostru semnalează ca problemă, lipsa unei viziuni unitare care să implice în activități bine organizate, elevi și cadre didactice deopotrivă, într-o proporție echilibrată. Așadar, membrii IMPACT vor să petreacă o săptămână alături de elevii din ciclul primar și gimnazial, încercând să-i familiarizeze cu activitățile distractiv-educative IMPACT, dar și cu aspecte ale vieții de licean, cu profesorii care-i vor întâmpina în această etapă a vieții lor. Grupul țintă al acestui proiect au fost elevii ciclului primar și gimnazial din Liceul Teoretic Mihai Eminescu, beneficiarii direcți – 149 de elevi din ciclul primar și 87 de elevi din ciclul gimnazial, beneficiari indirecți – membrii clubului IMPACT, părinții elevilor implicați, membri IMPACT sau elevi ai ciclului primar; cadrele didactice din LTME, comunitatea.
Activităţi de planificare
A1: - întâlnire cu cadrele didactice din învățământul primar în vederea organizării evenimentelor din săptămâna „Școala Altfel – Să știi mai multe, să fii mai bun!”
A2: - selectarea metodelor potrivite, menite a fi valorificate în perioada vizată;
A3: - stabilirea grupelor de facilitatori (cu experiențe IMPACT diferite);
A4 – stabilirea și achiziționarea materialelor necesare
Activităţi de implementare în timpul Săptămânii Şcolii Altfel, perioada 18- 22 aprilie 2016 (activităţi ce presupun efectiv rezolvarea problemei selectate de voi sau interacţiunea directă cu beneficiarii/comunitatea)
A1: - împărțirea elevilor din ciclul primar pe grupe; activități de teambuilding
A2: - jocuri și povești cu tâlc;
A3: - competiții distractive
Rezultate. În urma activităților organizate, elevii au reușit să-și îmbogățească experiența de viață. Fiind o activitate ce a avut atât o latură formativă ( deoarece elevii au învățat să scrie un proiect de antreprenoriat social în folosul comunității, să interacționeze cu elevi de vârste mai mici) cu cea distractivă ( au avut ocazia să experimenteze și să faciliteze metodele educației nonformale), atât cadrele didactice, cât și elevii și-au propus să facă o tradiție din acest gen de activități educative.
Proiectul intitulat ” O săptămână de IMPACT!” a fost o reușită, din punctul nostru de vedere întrucât a avut un scop nobil, dar și practic, a antrenat un număr impresionant de elevi, dar și cadre didactice.
Ce au învățat tinerii?
1. Dăscălița Liliana – să aibă răbdare cu elevii mai mici, ce înseamnă să fii dascăl.
2. Felea Mihaela – membrii IMPACT au învățat lecții importante: responsabilitatea față de cei mai mici, ce înseamnă să fii lider, să coordoneze activități de educație nonformală, să interacționeze cu elevi de vârste diferite, să comunice cu elevi de vârste diferite. Sunt convinsă că nu a fost o experiență ușoară și sunt convinsă că, de acum, se vor raporta altfel la felul în care învață sau față de profesorii lor. Proiectul în folosul comunității este un important mijloc de educație prin experiență care dezvoltă și antrenează competențe esențiale din diferite domenii: management, leadership, comunicare, dezvoltare personală. Elevii au dovedit responsabilitate, spirit civic, ridicând experiența de voluntariat la rangul unei experiențe de cunoaștere.”
Impresiile elevilor
Anca Pascu (X F): Mi-a plăcut chiar foarte mult tot ce am făcut în cadrul acestei activități, deși unii copii erau mai gălăgioși, într-un final am rezolvat și problema aceasta și ne-am înțeles chiar foarte bine, de asemenea și ei au învățat multe lucruri și au fost încântați de toate lucrurile pe care le am făcut împreună. Sincer, chiar mi-a plăcut sa stau cu ei și aș vrea sa mai facem asemenea activități. Toți copiii de la toate clasele au avut ceva special, fie ca erau mai mici, fie ca erau mai mari, au fost entuziasmați de ceea ce urma sa desfășurăm pe parcurs. A doar distractiv, interesant și cu siguranță o experiență de neuitat pentru toți. ”
Elisa Stoica (XI F):”Cred ca am fost unul dintre cei mai norocoși voluntari ai acestui proiect pentru ca am colaborat cu doua clase: IVB si VB. Experiența aceasta a fost pentru mine mai mult decât fascinanta ! Nici nu îmi mai aduceam aminte de cat timp nu mai avusesem contact cu un copil. Nu știam ce ar trebui sa spun, cum sa mă port, ce jocuri i-ar putea atrage dar cred ca am făcut fata cu brio acestor zile. M-am redescoperit pe mine si mi-am adus aminte cat de importante sunt comunicarea, jocul si creativitatea și, deși mă așteptam să fiu foarte obosită după aceste zile, sunt plina de energie ! M-am atașat mult de copii și sper ca pe viitor sa îi vizitez la clasa ^_^ ”
Aura Mihai (X F): “Mie mi-a plăcut foarte mult. Am avut noroc si de clase cu copii cuminți. Au fost receptivi. Mai vreau.. !”
Radu Anghelescu (X A):” Mi s-a părut foarte tare ce am făcut cu ei, mai ales azi cu toate ca sunt gălăgioși mi-a plăcut mult sa petrec timpul cu ei ”
Antonela Toader (XII F) : ” Au fost 3 zile de foc în care am încercat să stabilim o legătura cât mai strânsa cu copiii. Pentru mine a fost un prim test în parcursul meu de acum înainte. Mi-au plăcut foarte mult activitățile chiar dacă au fost extrem de gălăgioși și unii dintre ei necooperanți. Sper să-mi revină și vocea curând”
Ioana Ghiță Romanu (IX D):” Ador activitatea asta, sunt minunați copiii, sunt plini de viața și ne încarcă și pe noi cu energia lor! Și eu mai vreau, am început să mă atașez de ei !”
Iulia Judeanu (IX E) : ” Mi-a plăcut tare mult și m-am simțit bine. Copilașii au fost cooperanți și până acum ne-am înțeles extraordinar. Aș vrea sa repetăm aceste activități cu cei mici!”
Bogdan Panciu (X A): ” Copiii de la clasa a II-a sunt niște drăguți ^^ . La început au fost puțin mai gălăgioși.. dar au vrut foarte mult sa se joace cu noi și de aceea totul a decurs bine :)) oh Doamne și la desene... cele mai colorate desene au avut !! Cu ajutorul doamnei profesoare au reușit să fie foarte receptivi :)))). La final au fost de acord sa facem și poze de grup și câțiva din ei au ieșit pe rând în fața clasei și ne-au mulțumit pentru ce am făcut și și-au cerut scuze ca au făcut gălăgie. Au spus ca mai vor sa stea cu noi și să venim in iunie la ei....IMI ESTE DOR DE EI SI VREAU SA MAI FACEM ACTIVITATI DE GENUL NEAPARAT !!!!!!!”
Ionela Lazar (IX A): ”Pentru mine a fost o experiență plăcută și foarte provocatoare, deoarece a fost prima data când am lucrat cu copilași. M-am simțit foarte bine și sunt mulțumită de elevii clasei a-IV-a B pentru ca au demonstrat ca sunt niște copii educați și foarte receptivi (au fost și câteva excepții, dar era de așteptat!) . Îmi doresc mai des activități de genul acesta. ”
Pentru vizualizare accesati linkul: ACORD DE COLABORARE